راهنمای خرید انواع سیم و کابل

کابل افشان کمان محصولی که در تمام صنایع به کار گرفته می‌شود

کابل افشان کمان

برخی از کابل‌ها هستند که خریدشان بیشتر از سایرین است؛ زیرا این گروه در تمام موقعیت‌ها کاربرد دارد. یکی از محصولاتی هم که گروه کمان تولید می‌کند و بسیار پرفروش بوده کابل افشان کمان است. این کابل انعطاف بالایی دارد و همین مزیت اون سبب شده است در موقعیت‌های مختلف، گزینه اولی باشد که افراد برای انجام کار انتخاب می‌کنند.

این مقاله از نیرومارکت را به کابلی که گروه کمان تولید می‌کند و استفاده گسترده‌ای دارد اختصاص می‌دهیم. این کابل افشان است که در مورد مشخصات و محل‌های استفاده از آن بیشتر صحبت می‌کنیم و توضیحاتی خدمتتان ارائه می‌کنیم تا با آن آشنایی بیشتری پیدا کنید.

ساختار کابل افشان کمان

کابل افشان یکی از تولیداتی است که گروه سیم و کابل کمان عرضه می‌کنند. این کابل ساختاری مشابه دیگر کابل‌ها دارد اما همانطور که از اسم آن مشخص است رشته‌هایی هادی آن را تشکیل می‌دهند که به هم پیچیده شده‌اند. هسته این کابل عموماً از مس است که از اولین‌ها در رسانایی است اما با توجه به این‌که این جنس هادی قیمت بالایی دارد دزدیدن و فروش آن شایع است. به همین خاطر در برخی شرایط خریداران ترجیح می‌دهند تا از گزینه دیگری استفاده کنند.

در این حالت، آلومینیوم گزینه‌ای است که در این حالت به کمک می‌آید. رسانایی آن در رتبه بعدی مس قرار می‌گیرد اما مزیت‌هایی مانند خوش‌قیمت و وزن سبک آن سبب شده است که رقیبی بزرگ برای مس باشد. این درونی‌ترین لایه کابل افشان بود و تعداد آن از یک تا سه‌ونیم هسته متغیر است.

بعد از هادی، عایقی به دور آن کشیده می‌شود که وظیفه دارد از وارد شدن نویز و آسیب به داخل محل انتقال جریان جلوگیری کند. عایقی که روی کابل قرار دارد ممکن است یک تا چند لایه باشد که عدد آن به محل استفاده و مقدار ولتاژی که قرار است از آن عبور کند بستگی دارد. اسکرین، شیلد و زره از نام‌هایی هستند که به دور آن‌ها قرار می‌گیرند تا از هسته محافظت کنند.

سیم افشان کمان

سیم افشان کمان

انواع کابل افشان کمان

مقدار ولتاژ گذرنده از سیم و کابل افشان یکی از مواردی است که آن را به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کند و می‌تواند از چند ولت تا چند ده کیلوولت باشد. بنابراین، کابل فشار ضعیف، متوسط و قوی می‌توانند نمونه‌ای از کابل افشان باشند که در بخش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید : ۵ نکته کاربردی برای خرید سیم و کابل سیمکو

دسته‌بندی دیگری نیز وجود دارد که در آن براساس شکل هادی کابل افشان ۳ نوع کلی وجود دارد که به شکل زیر هستند:

  • کابل افشان کمان
  • کابل نیمه افشان کمان
  • کابل مفتول کمان

در حالت افشان تعداد رشته‌هایی که به کار گرفته می‌شوند زیاد است و همین موضوع سبب می‌شود این نوع کابل انعطاف بالایی داشته باشد و برای موقعیت‌هایی که لازم است کابل منعطف باشد گزینه مناسبی است. در مرحله بعدی، نیمه افشان قرار دارد که تعداد رشته‌های آن کمتر است و می‌توان حدس زد که انعطاف آن نیز کمتر است. و در آخرین مورد، کابل مفتولی است که به‌صورت یک رشته است و هیچ انعطافی ندارد و به کابل خشک معروف است. در موقعیت‌هایی مانند استفاده در زیر خاک که نیازی به حرکت نیست این مورد گزینه مناسبی به حساب می‌آید.

دسته‌بندی سومی نیز وجود دارد که کابل‌های افشان را از هم متمایز می‌کند. این مورد تفاوت در سطح مقطع آن‌ها است. در ساخت این نوع کابل، برخی اوقات آن‌ها را به‌صورت گرد و در موارد دیگری به شکل تخت می‌سازند که هر کدامشان در مکان‌های متفاوتی استفاده می‌شوند.

کاربرد و محل استفاده از کابل افشان کمان

پیدا کردن صنعتی که در آن ردی از کابل افشان نباشد ممکن نیست و در تمام صنایع این کابل گزینه‌ای است که کاربرد دارد. وسایلی که در آن این نوع کابل استفاده می‌شوند شامل لوازم برقی هستند که در منزل یا محیط صنعتی به کار گرفته می‌شوند. کاربرد کابل افشان تنها به این مورد ختم نمی‌شود و در زمین، هوا، کانال‌ها و داخل آب نیز استفاده دارد. مکان‌هایی که در آن‌ها برق توزیع می‌شود یا مواردی مانند نیروگاه‌های صنعتی گزینه‌هایی هستند که استفاده از کابل در آن فراوان است.

خرید کابل افشان کمان از نیرومارکت و اطلاع از قیمت آن

اطلاع داشتن از قیمت سیم و کابل موردی نیست که در زندگی روزمره با آن زیاد روبه‌رو شوید اما این نباید شما را نگران کند که شاید قیمت اشتباهی به شما بگویند. برای اطمینان، می‌توانید با نیرومارکت تماس بگیرید تا شما را بیشتر و بهتر راهنمایی کند. این گروه نماینده فروش از برندهای مختلف مانند سیم و کابل دامغان است که به شما این اطمینان را می‌دهد که محصول را با قیمت مناسب آن تهیه کرده‌اید.

در کنار خرید، شما می‌توانید مواردی را که مایل هستید از سیم و کابل بدانید با کارشناسان فروش ما در میان بگذارید. آن‌ها به شما اطلاعات درست را خواهند داد و کمکتان می‌کنند تا آگاهیتان در این مسیر بیشتر و بهتر شود. باید بدانید که این مساله‌ای عادی است که اطلاعات شما کم بوده و در این مسیر ناآگاهی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *