راهنمای خرید انواع سیم و کابل

تفاوت کابل کنترل با کابل ابزار دقیق

تفاوت کابل کنترل با کابل ابزار دقیق

احتمالا پیش از این خوانده اید که کابل ابزار دقیق شرکت کابل برق آرین ابهر از حیث نوع هادی یا رسانا به دو دسته ی کابل ابزار دقیق مفتولی و افشان تقسیم می گردد. حال می خواهیم به بررسی قیمت این دو محصول بپردازیم. قیمت کابل این دو محصول با هم متفاوت ( تفاوت کابل کنترل با کابل ابزار دقیق)است و از دلایل تفاوت آن می توان به نوع رسانا اشاره کرد. این دلیل بسیار کلی است و ما می خواهیم به شکل جزیی تری به آن و تاثیر این فاکتور در قیمت بپردازیم.

همانطور که می دانید ، کابل افشان از چند رشته سیم تشکیل شده درحالیکه کابل مفتولی تنها یک رشته سیم است. جنس این رشته سیم ها از مس است پس می توان حدس زد که قیمت کابل افشان نسبت به کابل مفتولی بالاتر باشد. البته این تنها دلیل نیست. ۳ دلیل عده ی دیگر هستند که در قیمت کابل ابزار دقیق نمایندگی سیم و کابل برق آرین ابهر تاثیرگذار هستند:

– کابل ابزار دقیق افشان انعطاف پذیری بالاتری دارد.

– از کابل های ابزار دقیق مفتولی نمی توان در محیط های باز استفاده کرد.

– بر خلاف کابل های افشان ، کابل ابزار دقیق مفتولی نمی تواند بدون آسیب دیدگی ، ولتاژ بالا را تحمل کند.

اینها دلایلی بودند که باعث می شود قیمت کابل ابزار دقیق افشان دایما بالاتر از همتای مفتولی اش باشد.

البته مطالب بالا مبنی بر این نمی شود که کابل های مفتولی هیچ ارزشی ندارند زیرا می توان از آنها در مکان های سرپوشیده بهره جست. از طرفی قیمت آنها پایینتر است و برای افرادی که در میزان هزینه محدودیت دارند ، انتخاب مناسبی می باشد. نهایتا هم باید گفت که این کابل ها دارای روکش ضد حریق هستند و تا ۳ ساعت در مقابل حرارت تاب می آورند.

بیشتر بخوانید : معرفی کابل های کواکسیال

تفاوت کابل کنترل با کابل ابزار دقیق

بسیاری از کابران به اشتباه فکر می کنند که کابل کنترل همان کابل ابزار دقیق است درحالیکه این دو کابل از حیث جنس مواد سازنده و کابرد با یکدیگر متفاوت اند. دیگر اینکه از کابل کنترل برای انتقال سیگنال هایی با فرکانس پایین استفاده می شود ولی کابل ابزار دقیق شرکت سیم و کابل برق آرین ابهر ، سیگنال های فرکانس بالا را ارسال و دریافت می نماید. این نکته نیز نباید پوشیده بماند که کابل ابزار دقیق نمایندگی سیم و کابل برق آرین ابهر به نویز حساسیت بالایی نشان می دهد اما در کابل کنترل اینگونه نیست.

خرید کابل ابزار دقیق

همانطور که می بینید ، خرید کابل ابزار دقیق نیاز به نوعی تخصص دارد. به همین دلیل است که فردی اقدام به این محصول شرکت سیم و کابل آرین ابهر می نماید که اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشد. لازم به ذکر است که پیش از خرید کابل ابزار دقیق نمایندگی سیم و کابل برق آرین ابهر ، باید ابتدا شرایط محلی را که کابل قرار است در آن نصب شود را به دقت سنجید و انتظارات خود را برآورد کرد و سپس به انتخاب از میان انواع آن دست زد.

این تنها راهی است که باعث می شود از خرید خود پشیمان نشوید. یادتان باشدکه جنس این کابل اهمیت ویژه ای در عملکرد آن دارد و به همین منظور در تلاش باشید تا حتی الامکان ، مرغوب ترین نوع کابل ابزار دقیق را تهیه نمایید. حال اگر شما فردی مبتدی هستید و نیاز به استفاده از این نوع کابل دارید (و در عین حال وقت و ابزار کسب اطلاعات مناسب را ندارید) ، می توانید از میان برند های معتبر انتخاب نمایید که یکی از بهترین آنها می تواند محصول شرکت کابل آرین ابهر باشد.

شما با خرید محصول نمایندگی سیم برق آرین ابهر از خساراتی که خرید نامناسب به همراه دارد ، جلوگیری می کنید و یکی از مهم ترین بخش های کار خود را با صحت و سلامت سپری می نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *