راهنمای خرید انواع سیم و کابل

رابط های کابل کواکسیال را بهتر بشناسید

رابط های کابل کواکسیال

اگر نیاز به این داریم که داده های خود را در فاصله های طولانی منتقل کنیم ، رابط های کابل کواکسیال شرکت سیم و کابل ابهر ، یکی از بهترین انتخاب ها است چون این نوع کابل فرکانس خیلی بالایی دارد تا انتقال داده ها در مسافت های زیاد بدون افت کیفیت صورت گیرد.

البته این مزیت کابل های کواکسیال باعث نمی شود تا به رابط نیاز نداشته باشیم زیرا تکه های مختلف این کابل به وسیله ی رابط به یکدیگر وصل می شوند. در نتیجه برای اینکه این محصول شرکت سیم و کابل برق ابهر بتواند بهترین عملکرد در مسافت بالا را داشته باشد ، استفاده از رابط کابل کواکسیال ضروری است.

دیگر مزیت رابط های کابل کواکسیال این است که می تواند کابل را در برابر شرایط جوی نامناسب مانند برف ، رعد و برق و باران ، محافظت نماید. این نکته می تواند در سیستم هایی مثل ارتباطات بی سیم ماهواره ای ، ایستگاه های تلفن همراه ، ارتباطات مایکروویو ، رادیو و تلویزیون و غیره کاربرد فراوانی داشته باشد. دلیل آن هم این است که خسارت ناشی از رطوبت ، اضافه ولتاژ و غیره بر روی کابل می تواند به صفر برسد.

پس می بینیم برای حفظ داده هایی که در کابل کواکسیال نمایندگی کابل برق ابهر در حال انتقال هستند و طول عمر کابل ، بهره گیری از رابط بسیار مهم است. دقت داشته باشید که بعضی از انواع رابط کابل کواکسیال دارای محافظ هستند و برخی نیستند. پس هنگام خرید کاملا به آن توجه کنید تا ضرر نکنید.

در ادامه به این مطلب می پردازیم که چه نکاتی را باید در استفاده از رابط لحاظ نماییم.

نکات مربوط به استفاده از رابط کابل کواکسیال

– شناسه ی ورودی و خروجی رابط را بشناسید تا این وسیله بتواند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

– زمانی که در انتقال سیگنال خطایی رخ می دهد ، باید فورا علت را پیدا کنیم. اگر محافظ رعد و برق دچار آسیب شده بود ، باید سریعا عوض شود چون امکان دارد که در کار کابل کواکسیال شرکت کابل ابهر اختلال ایجاد شود و بهره ی کار پایین بیاید.

 

بیشتر بخوانید : در زمان خرید سیم کواکسیال افشان چه ویژگی هایی را باید مد نظر قرار داد؟

 

چه کابل های کواکسیالی از رابط استفاده می کنند؟

رابط های کابل کواکسیال

کابل کواکسیال شرکت سیم برق ابهر ، انواع مختلفی دارد اما ۴ مدل از آن ، بیشتر به رابط نیاز دارند. شاید اسم این مدل ها را ندانید ولی با دیدن کاربرد آنها می فهمید که حدس زدن تقریبا آسان است.

– کابل کواکسیال مدل RG6 که در تلویزیون وماهواره استفاده می شود.

– کابل کواکسیال مدل RG11 که در مسافت های طولانی استفاده می گردد.

– کابل کواکسیال مدل RG59 که در سامانه ی دوربین های مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرد.

– کابل کواکسیال مدل RG60 که در تلویزیون هایی استفاده می شود که کیفیت تصویر بالایی ارایه می دهند.

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که پیش از خرید ، حتما به هدف خود از تهیه ی کابل دقت نمایید چون یا توجه به نوع کابل ، قیمت محصول شرکت سیم ابهر نیز متقاوت خواهد بود. همه ی کابل هایی که در بالا اشاره شد ، نیاز به رابط پیدا می کنند. البته این نکته را به ذهن بسپارید که اگر کابل شما ممکن است در معرض بارش باران و رعد و برق قرار بگیرد ، از رابط هایی بهره ببرید که دارای محافظ باشند تا بتوانند در مقابل این پدیده ها از کابل و دیتای شما محافظت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *