راهنمای خرید انواع سیم و کابل

راه حل های رفع مشکلات برقی ساختمان

راه حل های رفع مشکلات برقی ساختمان

همانطور که می دانید مشکلاتی نظیر اتصالی برق، شوک الکتریکی، قطع جریان مدار، بار الکتریکی اضافه و موارد دیگر ممکن است در سیم‌کشی برق ساختمان اتفاق بیافتد. راه حل های رفع مشکلات برقی ساختمان و جلوگیری از این مسایل  و کاهش خطرات احتمالی باید راه‌حل‌هایی پیداکرده تا بتوانیم این مشکلات را مرتفع نماییم. جهت جلوگیری از اتصالی برق باید همواره دستگاه‌هایی که به برق وصل می‌شوند را بررسی کنیم و آن‌ها را از پریز برق یا خروجی‌های ضعیف، جدا نماییم.

اگر اتصالی دیگر اتفاق نیافتد یعنی مشکل حل‌شده است در غیر این صورت باید با برق‌کار تماس بگیرید.

  • جهت رفع مشکل ناشی از بار الکتریکی اضافه، همیشه باید ظرفیت لامپ متناسب با میزان ظرفیت قابل‌تحمل توسط کابل‌ها، باشد.
  • اگر مقدار نیروی برق مجاز در کابل‌ها، برحسب وات، مشخص نشده باشد، بهتر است از لامپ‌های ۶۰ وات یا کوچک‌تر استفاده شود.
  • جهت رفع این مشکل، هرگز از تابلوهای برق زنجیره‌ای استفاده نشود.
  • دستگاه‌هایی که در حال استفاده نیستند از پریز برق جدا شوند زیرا این دستگاه‌ها زمان خاموشی نیز قدرت دارند.
  • زمان تعمیرات برق ساختمان از چندین مدار استفاده‌شده و از آن‌ها بیش‌ازاندازه بارگیری نشود.
  • به اینکه نکته توجه داشته باشید که چه دستگاه‌هایی به برق وصل و در حال استفاده می‌باشند. اگر چندین دستگاه برقی به پریز وصل هستند، بهتر است از استفاده وسایل غیرضروری صرفه نظر کنید.
  • زمانی که جریان در مدار به‌طور مداوم قطع می‌شود باید مدار بررسی‌شده تا دلیل وارد شدن فشار زیاد به مدار پیدا شود. جهت رفع این مشکل بهتر است
  • وسایل برقی پرمصرف را طوری تنظیم کنید که جریان برق تحت‌فشار قرار نگیرد.
  •  جهت ایمنی و دوری از بروز مشکل، با یک برق‌کار  تماس بگیرید.

راه حل های رفع مشکلات برقی ساختمان

رفع مشکل سیم آلومینیومی:

اگر برای کاهش هزینه‌های تعمیرات برق ساختمان از سیم آلومینیومی در سیم‌کشی ساختمان استفاده کرده‌اید بهتر است برای اتصال سیم مسی و آلومینیومی از بسط عایق دار، و در مورد وسایل برقی نیز از محافظ استفاده کنید. این راه‌حل می‌تواند جلوی خوردگی خرید کابل خراسان را بگیرد و مانع آتش‌سوزی شود. جهت مقابله با برق‌گرفتگی و خطرات ناشی از خدمات برق‌کاری بهتر است سیم‌کشی برق ساختمان به‌درستی بررسی‌شده

تا از مشکلاتی چون اتصالی برق، آگاهی یافته و درصدد حل آن برآیید. آموزش نکات ایمنی در خصوص برق و لوازم برقی می‌تواند مانع از بروز حوادث ناگوار شود. نکاتی که زمان خدمات برق‌کشی ساختمان باید رعایت شوند عبارت‌اند از:

 

بیشتر بخوانید : مشکلات برقی در ساختمان

 

تست برق ساختمان:

اصلی‌ترین نکته در این مرحله بررسی وجود جریان برق در سیم‌ها و اتصالات است. برای تست برق حتماً از فازمتر استفاده کنید تا از شوک الکتریکی در امان بمانید. دقت کنید که خاموش کردن پریز برق یا منبع اصلی برق کافی نیست زیرا که ممکن است اتصالات به مدار دیگری وصل شده باشد.

شدت‌جریان برق خروجی‌ها بررسی شود:

دو نوع شدت‌جریان استاندارد در خدمات برق‌کاری، تعریف‌شده است، یکی برق شهری و دیگری برقی که آمپر کمتری داشته و در سیم‌های تلفن جریان دارد. با آگاهی از استانداردها می‌توان از خرابی وسایل، اتصالی یا آتش‌سوزی در اثر برق، جلوگیری کرد.

ایجاد اتصال قوی بین سیم‌ها، سیم و پریز و یا سری‌های برق:

اگر اتصالات در سیم‌کشی ساختمان شل باشد، عبور جریان با محدودیت مواجه شده و باگذشت زمان مشکلاتی نظیر اتصالی و آتش‌سوزی رخ می‌دهد. همچنین محل اتصال دو سیم باید با چسب مخصوص برق پوشانده شود.

استفاده از سیم‌کشی مناسب:

برخی از وسایل برقی به سیم‌های مخصوص اتصال به زمین نیاز دارند، لذا بهتر است به این سیم‌ها متصل شوند تا جلوی خطرات احتمالی گرفته شود.

استفاده از جعبه اتصال:

برای جلوگیری از اتصال سیم‌ها به یکدیگر باید سیم‌ها در جعبه‌ای مخصوص قرار گیرند تا از خوردگی آن‌ها جلوگیری شود. در جعبه اتصال سیم‌های زیادی به یکدیگر متصل می‌باشند. اگر سیم‌ها روکش نداشته باشند آسیب‌دیدگی آن‌ها شوکه کننده خواهد بود برق‌کشی ساختمان ازجمله کارهایی است که زمان ساخت یک ساختمان انجام می‌شود.

یک برق‌کار باید نسبت به تمام نکات مربوط به نصب و خدمات برق آگاهی داشته باشد تا بتواند به‌درستی به خدمات برق‌کشی ساختمان بپردازد و یا در صورت وجود مشکل باید قادر به تعمیرات برق ساختمان باشد. مشکلاتی نظیر اتصالی سیم برق، ایجاد جرقه زمان استفاده از وسایل برقی، قطع مداوم برق و مشکلات دیگر، ممکن است برای برق ساختمان اتفاق بیافتد.

کم سو شدن چراغ‌ها، سوختن مداوم لامپ‌ها و افت فشار برق، از جمله عوامل نشان‌دهنده بروز مشکل در اتصالات برقی ساختمان می‌باشند که جهت رفع مشکل بهتر است با یک شرکت خدمات برق‌کاری تماس گرفته و از آن‌ها درخواست کنید تا یک تکنسین برق به منزلتان بفرستد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *