راهنمای خرید انواع سیم و کابل

محصولات فشار ضعیف را بیشتر بشناسید

فشار ضعیف و فشار متوسط زیمنس

در این نوشته ، سعی بر آن است که انواع سیم و کابل فشار ضعیف  و محصولات فشار ضعیف شرکت کابل کمان را بیشتر بشناسید و انواع گوناگون آن را تشخیص دهید. پس چند دقیقه از وقت خود را به ما دهید تا اطلاعات خوبی دز زمینه ی سیم و کابل برق فشار ضعیف به شما بدهیم.

کابل برق فشار ضعیف

اصطلاح کابل ، به مجموعه ای از سیم ها اطلاق می گردد که در کنار یکدیگر بسته شده باشند. وظیفه ی آنها نیز منتقل و هدایت نمودن جریان الکتریسیته یا همان برق است. در تولید این کابل ها ، مواد مختلفی به عنوان عایق تخصیص می گردند که البته مهم ترین و متداول ترین آنها پلی وینیل کلراید (PVC) می باشد.

سیم و کابل برق فشار ضعیف شرکت کابل برق کمان که مصرف فراوانی در صنعت برق دارد ، در انتقال جریان هایی دخیل است که حداکثر ۱۰۰۰ ولت باشند.

کابل پی وی سی در کابل و سیم برق فشار ضعیف چه خصوصیاتی دارد؟

اگر شنیدید که می گویند عایق کابل پلاستیکی است ، منظور همان عایق PVC می باشد. این نوع عایق ، با افزایش هزینه ی کمی ، ویژگی های مفیدی را به کابل فشار ضعیف نمایندگی سیم و کابل برق کمان اضافه می کند. این خصوصیات عبارتند از: غیر قابل اشتعال شدن و انعطاف پذیری کابل.

محصولات فشار ضعیف در چه مواردی کاربرد دارد؟

همانطور که اشاره شد ، کابل برق فشار ضعیف که معمولا از جنس مس یا آلومینیوم است ، در انتقال برق یا جریان الکتریسیته کاربرد دارد. اما اگر بخواهیم به شکل ریزتری به استفاده های آن بپردازیم ، می توانیم موارد زیر را نام ببریم:

– در سامانه های روشنایی

– در ایستگاه های قدرت

– در هدایت نیروی محرکه به سمت الکتروموتور ها

– در خطوط توزیع جریان برق

باید توجه داشت که با توجه به کاربرد ، کابل های فشار ضعیف شرکت سیم کمان ، به گونه های مختلفی تقسیم می گردد (مانند کابل IEC 331 و IEC 332 که در برابر آتش سوزی مقاوم هستند و در مکان هایی به کار می روند که در آنها ، اطفاء حریق از اهمیت ویژه ای برخوردار است).

 

بیشتر بخوانید :دانستنی های سیم ارت (Earth)

 

 

خصوصیات کابل برق فشار ضعیف

– در سیم و کابل برف فشار ضعیف ، از یک غلاف سربی استفاده شده است که آن را در برابر هیدروکربن ها و گازها مقاوم می کند و (مانند کابل های مسلح) نوعی حفاظت مکانیکی نیز ایجاد می گرداند.

– گوناگونی این نوع کابل که دست مصرف کنندگان را در انتخاب باز می گذارد. کافیست نوع کاربرد خود از این کابل را بدانید تا از میان کابل مقاوم در برابر شعله ، مسلح ، ضد آتش، کم دود، بدون هالوژن، مقاوم در برابر هیدروکربن ها و مواد نفتی ، انتخاب اصلحی داشته باشید.

– تنوع سیم و کابل برق فشار ضعیف از لحاظ نوع رسانای استفاده شده در آنها. کابل نصب ثابت، تک ‌لا، افشان و نیمه ‌افشان گرد، نیمه‌ افشان سکتور و نیمه ‌افشان کامپکت از زیر مجموعه های این کابل هستند.

– اگر از لحاظ هزینه در مضیقه هستید و نیاز دارید که اتصالات غیر ضروری را از نقشه ی خود حذف کنید ، کابل فشار ضعیف می تواند دست شما را باز بگذارید زیرا می توان آن را در متراژ های بالایی تولید و عرضه کرد.

– کابل های فشار ضعیف شرکت سیم و کابل کمان ، این قابلیت را دارند که در زیر خاک و یا در کانال ها مورد استفاده قرار گیرند.

محصولات فشار ضعیف

دسته بندی سیم و کابل برق فشار ضعیف از نظر ساختار

ساختار این نوع کابل به ۴ نوع متفاوت تقسیم می گردد که عبارتند از:

– کابل فشار ضعیف معمولی: تحت عناوین NYY ، NAYY ، N2XY ، NA2XY

– کابل فشار ضعیف زره دار: تحت عناوین NYRY ، N2XRY ، NYBY و N2XBY

– کابل فشار ضعیف شیلد دار: تحت عناوین N2XCY ، NYSY و NYCY ( این نوع آخر این قابلیت را دارد که برای تخلیه ی جریان اتصال کوتاه مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر این کابل می تواند به عنوان رسانای نول، ارت و یا اسکرین به کار گرفته شود.)

– کابل فشار ضعیف شیلدار-زره دار

– کابل فشار ضعیف سربدار- زره دار

– کابل فشار ضعیف شیلدار-سربدار- زره دار

در مورد کابل سرب دار باید اشاره داشت که این دسته در برابر جونده ها و حلال ها و هیدروکربن ها مقاوم اند و در مواقعی استفاده می شوند که احتمال وجود این عوامل در محیط وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *