راهنمای خرید انواع سیم و کابل, مقالات

معرفی دو برند فعال در سیم و کابل؛ کرمان و متال

معرفی دو مدل از سیم و کابل کرمان و متال

در دنیای امروز کسب‌وکار تنها یک برند برتر وجود ندارد که محصول مرغوبی تولید کند. در مسیر تولید سیم و کابل نیز تولیدکننده‌های مختلفی وجود دارند از جمله سیم و کابل کرمان و متال که با سابقه زیاد و کم تلاش کرده‌اند تا اجناسی را تولید کنند. در این حال انتخاب با شما به عنوان خریدار است که کدام برند را انتخاب کنید. اما آشنایی با این موارد به شما کمک می‌کند که گزینه مناسب را برای کار خود بخرید.در این مقاله از نیرومارکت در مورد دو برند تولیدکننده سیم و کابل کرمان و متال صبحت می‌کنیم.

برای این‌که بیشتر با آن‌ها آشنا شوید و در خرید بعدی با شنیدن نام آن‌ها دچار مشکل نشوید این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید. در این قسمت در مورد این دو شرکت و برخی از محصولات آن توضیحاتی به شما ارائه می‌کنیم.

آغاز سیم و کابل کرمان و نمونه پرفروش آن

در حدود سال ۱۳۶۰ گروهی از مهندسان با هم جمع شدند و تصمیم گرفتند تا شروع به تولید سیم و کابل کنند. در ادامه این مسیر، سیم و کابل کرمان و متال متولد شد. در ابتدای کار، حجم تولیدات و تنوع محصولات کم بود اما به‌مرور زمان با اطلاع از تکنیک‌های بین‌المللی کیفیت کار را بالا برند و کارها را تخصصی پیش بردند.

از محصولاتی پرفروش این گروه کابل کواکسیال است. این کابل وظیفه دارد که صدا و تصویر را منتقل کند و استفاده در تلویزیون و ماهواره بخش بزرگی از کاربردهای آن را تشکیل می‌دهد. به آن کابل آنتن هم گفته می‌شود و براساس امپدانس و ضخامت به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

درونی‌ترین لایه کابل کواکسیال کرمان هادی آن بوده که مسی است. بعد عایقی آن را می‌پوشاند که جلوی نویز آن را می‌گیرد. بعد از آن لایه‌ای بافته‌شده از مس یا آلومینیوم قرار دارد که آن نیز وظیفه‌ مشابهی دارد. این دو تنها روکش‌ها نیستند و لایه‌ دیگری همه این سه لایه را می‌پوشاند و از آسیب‌هایی که از بیرون وارد می‌شود جلوگیری می‌کند.

سیم افشان کرمان

سیم افشان کرمان

سیم و کابل متال و کابل آنتن معروف این برند

از گروه‌های قدیمی تولیدی سیم و کابل متال است و کار خود را از ۱۳۷۰ شروع کرده است. در این مسیر بدون چالش نبوده اما تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا کیفیت کار و محصولات را بالا ببرد. در ابتدای کار به دلیل تجربه کم تعداد محصولات و تنوع آن‌ها محدود بود. به همین خاطر به‌مرور به تعداد محصولاتی که تولید می‌کرد اضافه کرد و تلاش کرد که واردات سیم و کابل کم شود. در این روند رو به رشد متال تلاش کرده است که سیستم مدیریت و کنترل کیفیت محصولات خود را یک‌پارچه کند تا کیفیت کار بالا رود. این کار سبب شده است که مشتریان از کالاهایی که از این گروه تهیه می‌کنند راضی باشند.

 

بیشتر بخوانید : معرفی شرکت رسانا و دو کابل کنترل و کواکس

 

یکی از محصولات پرفروش گروه متال کابل‌های افشان آن است. این کابل را با نام کابل انعطاف‌پذیر هم می‌شناسند. درونی‌ترین لایه این کابل از هادی مسی است. البته برخی اوقات آن را از آلومینیوم هم تهیه می‌کنند. هر دوی این هسته‌ها پرکاربرد هستند. زیرا مس رسانای قوی به حساب می‌آید که سبب می‌شود در مسیر انتقال جریان هیچ اشکالی برای آن به وجود نیاید. از طرف دیگر مس قیمت بالایی دارد و قیمت منصفانه آلومینیوم سبب شده است که این کابل با هسته آلومینیومی نیز تقاضای بالایی داشته باشد. این دارای عایق نیز هست که سبب می‌شود در برابر اختلال آن مقاوم شود و مشکلی مانند حرارت بالا به آن آسیب وارد نکند.

کابل افشان در ولتاژهای مختلفی تولید می‌شوند. به همین خاطر لایه‌های عایق آن تعداد مختلفی دارند و از جنس‌های متفاوتی هستند. شیلد و اسکرین یکی از این عایق‌ها هستند که سبب می‌شود در مسیر اختلالی متوجه نویز نباشد. برخی اوقات نیز پیش می‌آید که این کابل‌ها را در محیط‌هایی مانند داخل زمین دفن می‌کنند. در این شرایط احتمال آسیب‌های مکانیکی بالا است. برای این‌که این کابل‌ها دچار مشکل و آسیب نشوند از زره استفاده می‌کنند.

کابل کواکسیال متال آلومینیومی

کابل کواکسیال متال آلومینیومی

کابل‌های افشان گروه متال در ولتاژهای مختلفی تولید می‌شوند و شما نمی‌توانید صنعتی را پیدا کنید که در آن از این کابل‌ها استفاده نشده باشد. وسایل برقی منازل از اولین گزینه‌ها هستند که در آن از کابل افشان استفاده شده است. نیروگاه‌ها، ساختمان‌ها و وسایل صنعتی از موارد دیگری هستند که این کابل استفاده می‌شود.

نحوه تهیه و خرید سیم و کابل کرمان و متال از نمایندگی نیرومارکت

برای اطلاع از قیمت‌ها شما می‌توانید با تنها یک تماس از قیمت سیم برق در نیرومارکت مطلع شوید. این گروه نماینده فروش محصولات کرمان و متال است و شما می‌توانید برای مشاهده تمام محصولات آن‌ها تماس بگیرید و کارشناسان فروش این مجموعه به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهند کرد. زیرا خرید سیم و کابل نیز مانند سایر انواع دارای چالش‌هایی است و با آگاهی می‌توان از آن‌ها گذر کرد.

2 دیدگاه در “معرفی دو برند فعال در سیم و کابل؛ کرمان و متال

  1. امیرعلی مطهری گفت:

    با سلام خدمت شما،برای تلویزیون از کدام کابل استفاده میشود

    1. دوریسا شیری گفت:

      با سلام،کابل کواکسیال است. این کابل وظیفه دارد که صدا و تصویر را منتقل کند و استفاده در تلویزیون و ماهواره بخش بزرگی از کاربردهای آن را تشکیل می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *