راهنمای خرید انواع سیم و کابل, مقالات

معرفی کابل فشار قوی برند شاهین

کابل فشار قوی برند شاهین

هنگام خرید، ترجیح افراد به داشتن بهترین و مرغوب‌ترین گزینه است. سیم و کابل برق نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای انتخاب آن نیز، مرغوب بودنش مهم است. با این نگاه، برندها نیز تلاش کرده‌اند تا این هدف را برآورده سازند تا محصولی که می‌خرید گزینه برتر باشد. در این مقاله از نیرومارکت، در مورد سیم و کابل شاهین صحبت می‌کنیم و از یکی از محصولات آن به نام کابل فشار قوی برند شاهین خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر، این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید و اگر هم سوالی داشتید حتماً از ما بپرسید.

آشنایی با گروه سیم و کابل شاهین

با شروع کار، کارها و تولیدات سیم و کابل شاهین بی‌نقص نبود. با این حال، این گروه با سرعت تغییرات همراه شد و از کارشناسان خبره برای انجام کارها بهره گرفت. همینطور تجهیزات خود را نیز با آخرین مدل‌ها آماده کرد. همین موارد سبب شدند که رضایت مشتری تا حدود زیادی بالا ببرند.

برای بالا بردن کیفیت، گواهینامه‌های متعددی کسب کردند. مدیریت کیفیت ایزو ISO9001 و سایر تاییدیه‌های ملی بخش‌هایی از مسیری بودند که سیم و کابل شاهین تا به امروز طی کرده است. این موارد کمک کردند تا تعداد تولید و کیفیت محصولاتی که تولید می‌کنند افزایش پیدا کند.

کابل فشار قوی یکی از محصولات سیم و کابل شاهین است. این کابل برای متمایز شدن از سایر انواع، مشخصاتی دارد. برای آشنا شدن با آن، ادامه این مقاله را دنبال کنید.

مشخصات کابل فشار قوی برند شاهین

نام کابل فشار قوی، High Voltage Cable نیز است و طبق نام آن، مقدار ولتاژی که وظیفه دارد تا منتقل کند بالا است. این کابل‌ها می‌تواند جریان‌های بالاتر از ۶۰ تا ۱۳۰ کیلوولت را انتقال دهند.

ساختار کابل فشار قوی چند لایه مختلف دارد؛ هسته‌ها لایه داخلی آن هستند که از مس یا آلومینیوم ساخته می‌شود. تعداد و اندازه سطح مقطع آن متغیر بوده و به موقعیتی که قرار است از آن استفاده شود بستگی دارد. این بخش از کابل، با لایه‌های مختلفی پوشیده می‌شوند تا اختلالی متوجه جریان آن نباشد. این کابل با نیمه‌هادی‌ها نیز پوشیده می‌شود تا اطراف آن را میدان یکنواختی تشکیل دهد. عایق، شیلد و غلاف (زره) از بخش‌های مختلف این کابل هستند که جلوی آسیب‌های فیزیکی و الکتریکی به آن را می‌گیرند. در نهایت هم لایه‌های برای پوشاندن تمام بخش‌ها و یک‌دست کردن آن قرار می‌گیرند.

کابل فشار قوی شاهین از زوایای مختلف

کابل فشار قوی شاهین از زوایای مختلف

مدل‌های مختلف کابل فشار قوی برند شاهین

یک دسته‌بندی کلی برای کابل فشار قوی برند شاهین وجود دارد که براساس آن مشخص می‌شود که در کجا استفاده شوند:

  • کابل فشار قوی روغنی
  • کابل فشار قوی گازی

ساختار این کابل‌ها با هم تفاوت دارند. کابل روغنی با توجه به نام آن، یک لایه روغنی دارد و همین بخش استقامت الکتریکی آن را بالا می‌برد. در مقابل،کابل گازی با لایه‌ای از جنس فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شود که با گاز SF6 پر می‌شود و سبب می‌شود تا در محیط اتفاقی برای این کابل نیفتد.

 

بیشتر بخوانید : آشنایی با کابل مفتول از تولیدات شرکت سیم و کابل مسین

 

کاربرد و محل استفاده از کابل فشار قوی برند شاهین

انتقال برق بین‌شهری از اولین کاربردهای کابل فشار قوی برند شاهین است. برای این منظور از دکل‌ها استفاده می‌شود و کابل فشارقوی بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد تا کار انتقال را انجام دهد. برخی اوقات نیز محل‌هایی هستند که امکان انتقال جریان در سطح زمین وجود ندارد؛ زیرا جمعیت در آن محل بالا است و امکان آسیب دیدن وجود دارد. به همین خاطر از کابل فشار قوی استفاده می‌کنند و جریان را به‌صورت دفنی در زیر زمین منتقل می‌کنند.

صنایع مختلف نیز نیاز به برق دارند؛ کابل‌های فشار قوی در این صنعت‌ها کمک می‌کنند تا فعالیت‌ها به‌درستی انجام شوند. نیروگاه‌ها از اولین موارد هستند. ترانس‌های برق کار انتقال را با این کابل‌ها انجام می‌دهند. در کنار این موارد، اتصال فیبرهای نوری نیز با این نوع کابل انجام می‌شود.

در واقع بهتر است بگوییم که بخشی را نمی‌توان بدون کابل فشار قوی تصور کرد؛ اگر جایی نیاز به انتقال مقدارجریان بالایی باشد این مدل از کابل‌ها پاسخ مناسبی برای این مساله هستند. همینطور محیط‌هایی هم که دارای آسیب مکانیکی، فشار و حرارت بالا هستند از این کابل استفاده می‌کنند.

کابل فشار قوی برند شاهین

کابل فشار قوی برند شاهین

اطلاع از قیمت و خرید سیم و کابل شاهین از گروه نیرومارکت

در این مقاله درباره سیم و کابل شاهین صحبت کردیم و کابل فشار قوی برند شاهین را معرفی کردیم. برای اطلاع از قیمت می‌توانید با نیرومارکت تماس بگیرید. این گروه نماینده فروش این برند است و شما می‌توانید با مناسب‌ترین قیمت، خرید خود را در این مجموعه ثبت کنید. همینطور، اگر به توضیحات بیشتری نیاز داشتید، با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید تا مشاوره رایگانی داشته باشید و در نهایت خرید خود را ثبت کنید.

6 دیدگاه در “معرفی کابل فشار قوی برند شاهین

  1. پرهام صدیقی گفت:

    مدل‌های مختلف کابل فشار قوی برند شاهین را نام ببرید

    1. دوریسا شیری گفت:

      کابل فشار قوی روغنی
      کابل فشار قوی گازی

  2. محمد رضازاده گفت:

    سلام کابل شاهین مدل روغنی داره؟

    1. دوریسا شیری گفت:

      سلام بله

  3. محمد رضازاده گفت:

    سلام برند شاهین کابل فشار قوی مدل روغنی داره

    1. دوریسا شیری گفت:

      سلام بله کابل فشار قوی روغنی برند شاهین دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *