راهنمای خرید انواع سیم و کابل

در زمان خرید سیم کواکسیال افشان چه ویژگی هایی را باید مد نظر قرار داد؟

سیم کواکسیال افشان

یکی از معروفترین انواع کابل کواکسیال ، سیم کواکسیال افشان شرکت سیم و کابل راد افشان سحر است. موارد استفاده ی ایم کابل راد افشان سحر بسیار  متنوع است و اگر بخواهیم به بعضی از آنها اشاره کنیم ، باید از سیستم دوربین مداربسته آنالوگ ، دوربین های آسانسور و آنتن های دیجیتال خانگی یاد نماییم.

پیش از ادامه بهتر است تعریفی از کابل کواکسیال فروشگاه نیرو کابل داشته باشیم. از این کابل محافظت شده برای انتقال داده استفاده می گردد و از این حیث بسیار متداول است. در ساخت این محصول کابل برق راد افشان سحر از دو رسانا استفاده شده که به وسیله ی یک عایق از هم جدا گردیده اند.

اجزای کلی کابل کواکسیال شرکت سیم برق راد افشان سحر عبارتند از: یک هسته ی سیمی فلزی ، یک لایه عایق غیر رسانا ، قیطان رسانای دوم و روکش خارجی که کل سیم در آن قرار گرفته است. این پیچیدگی ساختاری به این دلیل است که کابل کواکسیال شرکت سیم راد افشان سحر بتواند به ارسال سیگنال های فرکانس بالا بپرازد و از آنها در برابر نویزهای الکترومغناطیسی محافظت کند تا به درستب به مقصد برسند.

اصلا همین ویژگی است که بسیاری از مصرف کنندگان ، این کابل را به عنوان کابل پشت تلویزیون می شناسند. البته این فقط یک مورد از استفاده ی این محصول شرکت سیم و کابل راد افشان سحر است و همانطور که قبلا هم گفته شد ، می توان از آن در سیستم کابل‌ های زیر دریا، دوربین مدار بسته، تجهیزات ویدیویی خانگی و اتصالات شبکه اینترنت نیز بهره برد.

البته کابل کواکسیال افشان تنها یکی از انواع کابل کواکسیال است و به همین دلیل ، شما باید ابتدا نیاز خود را بسنجید و سپس به خرید سیم و کابل برق راد افشان سحر بپردازید. انواع دیگر کابل کواکسیال (با توجه به نوع کاربرد) عبارتند از: RG60 (برای استفاده در تلوزیون های با کیفیت تر) ، RG59 (برای استفاده در دوربین مدار بسته ، RG11 (برای استفاده در مسافت های بالا) و RG6 (برای استفاده در تلویزیون های معمولی و ماهواره).

بیشتر بخوانید : اقسام تابلو برق از لحاظ نوع ایستایی، سطح ولتاژ و محل نصب

 

در نتیجه ، بسته به هدف شما ، قیمت کابل برق راد افشان سحر متفاوت خواهد بود و بهتر است پیش از خرید کابل راد افشان سحر ، در مورد نوع استفاده ی خود مطمئن شوید.

 

سیم کواکسیال افشان و غیر افشان چند نوع هستند؟

نام دیگر کابل کواکسیال ، «هم محور» نیز هست. اگر بخواهیم آنها را بر اساس شکلشان دسته بندی نماییم ، می توانیم دو دسته ی نازک و ضخیم را نام ببریم.

کابل کواکسیال نازک

این نوع کابل که قابل انعطاف هم هست ، می تواند در موارد بسیاری استفاده گردد (مانند اتصال مستقیم به کارت شبکه) و البته به همین دلیل ، کابل کواکسیال نازک شرکت سیم برق راد افشان سحر را می توانید به وفور در صنعت ببینید. این مدل کابل توانایی آن را دارد که بدون تضعیف سیگنال ، آن را تا ۱۸۵ متر ارسال نماید.

کابل کواکسیال نازک ، جزو کابل های RG58 است و امپدانس (مقاومت سیم در برابر جریان متناوب) ۵۰ اهمی دارد. کابل های RG58 ، هسته ی مسی دارند و بیشتر مناسب شبکه ی کامپوتر و سامانه های رادیویی (مانند بی سیم‌های نظامی) هستند. استفاده از این کابل ها در سیستم دوربین های مدار بسته و کنترل از راه دور توصیه نمی گردد و کابل های ضخیم برای این مصارف مناسب تر اند.

کابل کواکسیال ضخیم

به دسته از کابل های کواکسیال ، کابل اترنت ساده نیز گفته می شود (چون اولین کابلی بود که در معماری شبکه ی داخلی اینترنت استفاده شد) و همان گونه که در بالا اشاره شد ، بیشتر به درد انتقال تصویر در دوربین های مدار بسته می خورند. البته موارد استفاده از این کابل به مراتب کمتر از کابل کواکسیال نازک نمایندگی سیم راد افشان سحر ست.

هسته ی این کابل ها ضخیم تر است و هرچه این ضخامت بیشتر باشد ، سیگنال می تواند از طریق آن مسافت طولانی تری را بپیماید. این مدل کابل توانایی آن را دارد که بدون تضعیف سیگنال ، آن را تا ۵۰۰ ( حدودا ۵۴۷ یارد) متر ارسال نماید.

اگر نیاز باشد که شبکه ی کابل نازک به یک شبکه ی کابل ضخیم متصل گردد ، از وسیله ای با عنوان Transceiver استفاده می گردد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *