راهنمای خرید انواع سیم و کابل

ویژگی های کابل کواکسیال چیست؟

ویژگی های کابل کواکسیال چیست؟

از ویژگی های کابل کواکسیال دارای سیم تک با ظرفیت بسیار بالا (یعنی پهنای باند وسیع) است. هادی در عایق پیچیده شده است، که به نوبه خود  از “نویز” الکتریکی (استاتیک) محافظت می کند. یکی از مشخصات بارز کابل کواکسیال این است که در حالت گیرندگی هیچ نویزی نمی‌تواند در طول خط انتقال وارد آن شود و در حالت فرستندگی هیچ تشعشع و تابشی در طول کابل دیده نمی‌شود

ظرفیت بزرگ کابل کواکسیال  ما را از حمل  هزاران سیم به صورت جداگانه بی نیاز می کند. شرکت های تلویزیون کابلی از کابل کواکسیال استفاده می کنند تا کانال های بسیاری از برنامه های تلویزیونی اشتراک را برای اقامت ها به ارمغان بیاورد.

کابل کواکسیال نیز در شبکه های محلی محبوب است، استانداردهای متنوعی در این زمینه وجود دارد که البته برای استفاده عمومی آسان نیست. در مقایسه با سایر کابل ها، کابل کواکسیال به نسبت  بزرگ است و نصب آن سخت تر است زیرا نمی تواند به آسانی خم شود. Coax به طور گسترده ای برای ویدئو و تلویزیون استفاده می شود اما برای انتقال اطلاعات توصیه نمی شود.

همه کابل ها یکسان نیستند

اطلاعات کابل کواکسیال

Coaxial cables
کابل کواکسیال یک هادی عایق مرکزی دارد که ممکن است یک سیم جامد یا رشته باشد.

سپس در یک لایه هدایت می شود ، اکثر کابل برق البرز های انتقال تصویر (کواکسیال) در سیستم های دوربین مداربسته از پنج لایه زیر تشکیل شده است:

۱- غلاف بیرونی Outer Jacket
۲- لایه مسی بافتی Braided shield
۳- لایه محافظ مسی Foil shield
۴- لایه عایق جدا کننده بین دو سیم Dielectric Insulator
۵- مغز مسی Center Conductor

کابل کوکسیال چیست؟

این کابل از دو سیم تشکیل شده: یک سیم مغز مفتولی و یک لایه مسی که اطراف آن تشکیل شده است که البته این دو سیم توسط ماده پلاستیکی از هم جدا شده اند
در واقع کابل کواکسیال با یک هادی مرکز احاطه شده توسط یک دی الکتریک از مقطع دایره ای و توسط یک هادی خارجی (سپر)، همچنین از مقطع دایره ای ساخته شده است.

سیگنال های موجود در پهنای باند نرمال کارکرد کابل کواکسیال یک پیکربندی میدان به نام ترموالکتریک و مغناطیسی (TEM) نامیده می شود. در حالت TEM، خطوط میدان الکتریکی به طور شعاعی بین مرکز و هادی خارجی قرار می گیرند و در اطراف یک بخش متقابل از یک کابل مقاومت می کنند، کابل کواکسیال دارای یک هادی داخلی است که از صفحه نمایش اطراف آن و یا هادی مانندی عایق شده است.

صفحه نمایش برای کارکردن اتصال تداخل خارجی به هادی داخلی کاهش می یابد. هادی داخلی دارای سیگنال رادیویی است. دستگاه های بی سیم صنعتی عموما برای کار با بار ۵۰ اونس طراحی شده اند، یعنی کابل کواکسیال و آنتن ها برای ایجاد امپدانس ۵۰ اهمی به رادیو در فرکانس های RF طراحی شده اند.

بیشتر بخوانید : ویژگی های کابل و سیم اصل

 

پیشرفت در لایه مسی بافته

ویژگی های کابل کواکسیال

کابل کواکسیال از دو نوع سیم برق استفاده می کند: یکی با یک لایه عایق پوشیده می شود و از طریق یک مرکز غلاف بافته شده قرار می گیرد که سپس با یک لایه عایق دیگر پوشیده می شود. سیم داخلی کانکتور اصلی است و پوسته بافته شده به عنوان یک سپر در مقابل تداخل خارجی عمل می کند. این کابل ها به طور گسترده ای برای تلویزیون، تلفن، رایانه ها و انتقال داده ها استفاده می شود

طناب سیم طناب:

سیم طناب به سیمها عمدتا به دلیل انعطاف پذیری آنها جذاب است و در طیف وسیعی از کاربردها مانند اتصالات انعطاف پذیر و کابل باتری استفاده می شود.

که به عنوان یک راه حل جرقه انعطاف پذیر استفاده می شود.

اطلاعات کابل کواکسیال

پایه های ساختمان هوشمند

کابل هم محور

برای چندین سال، کابل کواکسیال،

کابل انتخابی با استفاده گسترده در سیستم های توزیع ویدیویی، نصب شبکه های اولیه اترنت و اتصال به بسیاری از سیستم های کامپیوتری بزرگ سیستم عامل بود.

کابل کواکسیال اساسا موجی است که فرکانس های رادیویی و تلویزیونی را از طریق کابل منتقل می کند و از دخالت الکترومکانیکی مصون است. همچنان برای بعضی از انتقال ویدئو مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال، با پیشرفت فنی در ویدئو IP و استفاده از “baluns” (که اجازه می دهد سیگنال های ویدئویی را از طریق کابل پیچ خورده unshielded منتقل می شود)

استفاده از کابل کواکسیال کاهش می یابد. استفاده از آن در یک ساختمان هوشمند به طور کلی حداقل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *