راهنمای خرید انواع سیم و کابل

کابل قدرت شرکت سیم و کابل ابهر

306913

این امکان وجود دارد که از این نوع کابل به صورت دایم در ساختمان ، مدفون در زمین و یا در معرض دید استفاده گردد. البته از برخی انواع کابل قدرت شرکت کابل برق ابهر که انعطاف پذیری کافی دارند نیز می توان در دستگاه های قابل حمل و ماشین آلات بهره برد.از حیث میدان الکتریکی موجود در طول کابل نیز می توان به این مطلب اشاره کرد که مانند بقیه ی تجهیزات عایق ، میدان الکتریکی یکنواختی در این کابل وجود دارد. حال بیایید به جزییات بیشتری راجع به کابل قدرت شرکت سیم ابهر بپردازیم.

گونه های مختلف کابل قدرت

به طور کلی می توان سم و کابل ابهر را به دسته های زیر تقسیم بندی نمود:

– تک رشته

– دو رشته

– سه رشته

– سه و نیم رشته

– چهار رشته

– پنج رشته

گونه های مختلف کابل قدرت از نقطه نظر فشار جریان

درست است که در بالا به انواع کابل قدرت اشاره کردیم اما این کابل ها را می توان از جهات دیگری نیز دسته بندی نمود. یکی از این دسته بندی ها می تواند بر اساس نوع فشار باشد. از این حیث ، کابل های قدرت شرکت سیم ابهر به کابل فشار ضعیف ، کابل فشار متوسط ، کابل فشار قوی و کابل فوق فشار قوی تقسیم می گردند.

لایه های مختلف کابل قدرت

در این قسمت به بخش ها ی تشکیل دهنده ی کابل قدرت نمایندگی کابل برق ابهر می پردازیم. عموما مهمترین بخش های یک کابل قدرت ، به شکل زیر هستند:

– رسانای مرکزی: رسانای این کابل که به صورت رشته ای ساخته شده از جنس مس یا آلومینیوم می باشد. رسانای کابل قدرت ، پر اهمیت ترین بخش آن است زیرا وظیفه ی اصلی کابل یعنی انتقال جریان الکتریکی را بر عهده دارد.

– گرافیت: این لایه ی فضای به وجود آمده میان رسانا و عایق XLPE را پر می کند تا میدان الکتریکی به وجود آمده یکنواخت باشد.

– عایق: عایق XLPE مانع از نشت الکتریکی می شود. در گذشته از روغن برای عایق سازی استفاده می نمودند.

– شیلد: شیلد بر روی عایق قرار گرفته و می تواند سه حالت مختلف داشته باشد: نواری ، سیمی و یا ترکیبی از این دو. این نکته می تواند جالب باشد که عموما جنس این شیلد نیز آلومینیومی یا مسی است.

– آرمور یا زره: برای حفاظت از کابل برق ابهر در برابر تنش های مکانیکی ، از زره یا آرمور استفاده می شود. استفاده از کابل زره دار در مکانهایی بیشتر توصیه می گردد که موش ها زیاد باشند زیرا آنها جویدن لایه های سیم (مخصوصا عایق XLPE) را دوست دارند.

– عایق نهایی: جنس این لایه از کابل قدرت می تواند PVC ، HDPE ، PE و غیره باشد. محدوده ی ولتاژی که کابل قرار است در آن عملکرد داشته باشد تعیین کننده ی نوع عایق نهایی است.

از کابل قدرت شرکت سیم برق ابهر چه استفاده هایی می شود؟

این کابل ها کاربرد های بسیاری دارند که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– استفاده در تاسیسات قابل نصب در سینی

– ساختمان های تجاری و تاسیسات صنعتی

– اتصالات متحرک (به دلیل داشتن انعطاف پذیری بالا)

از کابل قدرت چگونه نگهداری و استفاده کنیم؟

به طور کلی ، کابل قدرت نمایندگی کابل برق ابهر ، ماندگاری بالایی دارد. برای به حداکثر رساندن این طول عمر می توان به موارد ذیل توجه بیشتری نمود:

– حتی الامکان کابل کشی با استفاده از کابل قدرت را در فصل زمستان انجام ندهید چون کابل در سرما شکننده می گردد. در صورت لزوم می توانید قرقره ی کابل را کمی گرم کنید و سپس به استفاده از آن بپردازید.

– برای استفاده ی آن در زمین ، این موارد را انجام دهید: ۱- حفر چاهی به عمق ۷۰ سانتی متر. ۲- ریختن کمی خاک نرم در ته آن. ۳- قرار دادن کابل در گودال. ۴- ریختن ۲۰ سانتی متر خاک نرم بر روی کابل. ۵- قرار داد آجر. ۶- پر کردن گودال با خاک معمولی. امیدواریم که با خواندن این مقاله ، اطلاعات مفیدی راجع به کابل قدرت شرکت سیم ابهر بدست آورده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *