راهنمای خرید انواع سیم و کابل

کابل‌ قدرت گروه همدان ؛ از محصولات پرفروش بازار

کابل‌ قدرت گروه همدان

یکی از مواردی که به شما در هنگام خرید سیم و کابل کمک می‌کند تا تصمیم درستی بگیرید آن است که منظور از علامت و حروف‌هایی که روی کابل نوشته می‌شوند چیست. در نگاه اول به دلیل آشنا نبودن، حس این‌که شاید حروف واقعی نیستند و نمی‌توان از آن‌ها اطلاعاتی کسب کرد را منتقل کنند اما در صورتی که آشنایی با آن به شما کمک می‌کند که بتوانید جنس مرغوب را از نامرغوب تشخیص داده و از خرید اشتباه جلوگیری کنید.در این مقاله از نیرومارکت در مورد کابل‌ قدرت گروه همدان صحبت می‌کنیم و از حروفی خواهیم گفت که روی آن قرار دارند و روش خواندن آن را به شما توضیح خواهیم داد.

پس این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید و در انتها با سیم‌هایی که در اطرافتان وجود دارد بررسی کنید که آیا درست متوجه شده‌اید یا خیر.

نیرومارکت نماینده فروش از برندهای مختلفی مانند نمایندگی سیم راد افشان لاله زار است که سبب می‌شود خیالتان از بابت خرید راحت باشد و استرس و نگرانی از بابت محصول نامرغوب نداشته باشید. پس این گروه گزینه‌ای است که می‌توانید برای خرید به آن مراجعه کنید.

مشخصات فنی کابل قدرت همدان

در درون عایقی که هر کابل قدرت دارد لایه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها یک وظیفه مخصوص به خود را دارند تا هدف نهایی که انتقال ولتاژ است به‌درستی صورت بگیرد. بیرونی‌ترین لایه، عایق است که وظیفه دارد در برابر آسیب‌های محیطی مقاومت داشته باشد و معمولاً از جنس PVC یا PE است و گاهی نیز از HDPE ساخته می‌شود. در داخل عایق نیز لایه‌های دیگری هم هستند که وابسته به شرایط است که تعدادشان چقدر باشد. زیرا برخی از موارد است که مقدار ولتاژ بالا است و لازم است که لایه‌ها بیشتر باشند تا اختلالی صورت نگیرید که شامل سیمی است که به‌عنوان زره عمل می‌کند و اسکرین و شیلد نیز هستند.

بعد از تمام این موارد به هسته کابل قدرت می‌رسیم. هسته یا هادی درونی‌ترین لایه است که از مس یا آلومینیوم ساخته می‌شود. اگر به دنبال محصولی هستید که رسانایی آن با بیشترین اختلال کمترین آسیب را ببیند مس گزینه مناسبی است و در رتبه‌های بالایی از رسانایی قرار دارد. برخی اوقات نیز قیمت است که تعیین می‌کند کدام دسته از کابل‌ها برای استفاده انتخاب شوند که در این حالت، آلومینیوم است که قیمت مناسبی دارد و همین موضوع روی تقاضای آن اثر دارد. وابسته به کابل و مقدار ولتاژ آن تعداد هسته مختلف و از یک تا سه و نیم متغیر است که به سه‌ونیم، چهارهسته‌ای گفته می‌شود.

لایه‌های مختلف کابل قدرت با هسته مسی

لایه‌های مختلف کابل قدرت با هسته مسی

حالا که با ساختار کابل قدرت آشنا شدیم در ادامه از حروفی خواهیم گفت که روی هر کابل نوشته شده است. شما با خواندن این بخش متوجه خواهید شد که هر حرف چه معنایی دارد.

بیشتر بخوانید : کابل افشان کمان محصولی که در تمام صنایع به کار گرفته می‌شود

 

متن‌های روی کابل‌ قدرت گروه همدان

بر روی کابل‌های قدرت اعدادی نوشته می‌شوند که در آن مشخص می‌کند که تعداد رشته آن چند تا است و سطح مقطع آن چه اندازه‌ای دارد. برای مثال، عددهای مثل ۳*۳۰ نشان‌دهنده آن است که دارای ۳ هسته بوده  که هر کدام از آن‌ها سطح مقطع ۳۰ میلی‌متری دارند. همینطور در ادامه این اعداد + عدد دیگری نیز قرار دارد که آن نشان‌دهنده مقدار سطح مقطع برای نول است.

علاوه بر عدد از حروف نیز در ساختار این کابل‌ها استفاده می‌شود که نشان‌دهنده آن است که از چه مواردی در تولید آن استفاده شده است. عایق‌ها را با حروف A، Y، 2Y، 2X و H نشان می‌دهند که به‌ترتیب نمایانگر سیم آلومینیومی، PVC، PE، XLPE و ورق هادی دور عایق هستند. حالا مدل هادی را نیز با N نشان می‌دهند که از مسی بودن آن خبر می‌دهد و NA نشان‌دهنده آلومینیومی بودن هسته است. برخی اوقات غلاف نیز استفاده می‌شوند که آن‌ها نیز حروف مختص به خود را دارند. برای غلاف حروف K و KL کاربرد دارند که به‌ترتیب نشانگر سربی و آلومینیومی بودن غلاف است.

انواع کابل‌ قدرت گروه همدان

بر اساس مقدار ولتاژی که از کابل گذر می‌کند، کابل قدرت به ۴ دسته کلی تقسیم می‌شود که به‌ترتیب از کم به زیاد فشار ضعیف، متوسط، قوی و فوق قوی هستند. همانطور که از نام آن‌ها مشخص است مقدار ولتاژ آن‌ها نیز از کم‌ترین به سمت بیشترین در حرکت است.

کابل‌های قدرت فشار قوی و فوق قوی می‌توانند مقدار ولتاژی از ۶۳ تا ۱۳۲ کیلوولت را منتقل کنند و این مورد برای فشار متوسط از یک تا ۶۳ کیلوولت است و کابل‌های قدرت فشار ضعیف می‌توانند از چند ولت کم تا یک کیلوولت را شامل شوند.

کاربرد کابل‌ قدرت گروه همدان

پرفروش بودن این کابل‌ها بدیهی است و شما نمی‌توانید مکانی را پیدا کنید که در آن از کابل قدرت استفاده‌ای نشده باشد. نیروگاه‌ها از اولین مکان‌هایی هستند که در آن کابل‌های قدرت استفاده فراوانی دارد اما تنها جا نیستند و روشنایی محیط و خیابان‌ها نیز از موارد دیگری هستند که این کابل‌ها استفاده می‌شوند. استفاده در برق منزل‌ها و وسایل برقی خانگی و صنعتی از کاربردهای این کابل است.

کابل قدرت با عایق‌های مختلف برای محافظت بیشتر

کابل قدرت با عایق‌های مختلف برای محافظت بیشتر

خرید کابل‌ قدرت گروه همدان از نیرومارکت و اطلاع از قیمت آن

خرید سیم و کابل به شما این اطمینان را می‌دهد که در صورت پیش آمدن مشکل می‌توانید دوباره به آن محل مراجعه کرده و آن گروه جوابگوی شما خواهند بود. برای رسیدن به این هدف، خرید از گروه نیرومارکت به شما کمک خواهد کرد که مشکلی در مسیر خرید نداشته باشید و بتوانید محصولاتی را که از برندهای مرغوبی مانند سیم و کابل همدان تهیه می‌شوند داشته باشید. علاوه بر آن، شما می‌توانید قبل از خرید از مشاوره رایگان با کارشناسان فروش مجموعه استفاده کرده و اطلاعاتی را که به شما کمک می‌کنند دریافت کنید و سوالات و ابهام‌هایی را که برایتان پیش آمده است رفع کنید و گاهی اوقات نیز مایلید تنها از قیمت کابل برق آگاه شوید که نیرومارکت در تمام شرایط آماده خدمت‌رسانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *