راهنمای خرید انواع سیم و کابل

کدام نوع کابل مخابراتی است؟

HTB1Qwlsc6bguuRkHFrdq6z.LFXaD min

بی شک در طول سالیان متمادی که از ارتباط افراد بشر در فواصل دور و دراز می گذرد ، یکی از مهمترین بخش های سیستم های مخابراتی ، کابل مخابراتی شرکت کابل آرین ابهر می باشد. ساخت و عرضه ی این نوع کابل با پیشرفت های زیادی همراه بوده و امروز که ما با شما صحبت می کنیم ، انواع مختلفی از کابل مخابراتی در بازار وجود دارد.

به طور کلی ، مطالب این بخش می تواند برای افراد بسیاری مفید باشد اما ما آن را به افرادی توصیه می کنیم که به شکل حرفه ای با تجهیزات مخابراتی سر و کار دارند و یا برآنند که به این زمینه ورود پیدا کنند و علاقه به کاردکرد دستگاه های سانترال دارند.

گوناگونی کابل های مخابراتی

اصلی ترین وظیفه ی کابل های مخابراتی نمایندگی سیم و کابل برق آرین ابهر ، انتقال اطلاعات است. پس از این رو در دسته ی کابل های ارتباطی جای می گیرند. البته حدس اینکه کابل های مخابراتی شرکت کابل آرین ابهر در طبقه ی کابل های ارتباطی قرار می گیرند زیاد سخت نیست اما باید خاطرنشان کرد که این کابل های مخابراتی ، خود دو زیر مجموعه دارند: کابل مسی و کابل فیبر نوری.

کابل مخابراتی مسی

این کابل ، دو نوع هوایی و زمینی دارد و جنس رسانای آن نیز مس است. میزان قرار گرفتن کابل های هوایی در معرض عواملی مانند بارندگی و نور خورشید بسیار بالا است و به همین دلیل نیز بر روی آنها روکشی قرار دارد که طول عمر آنها را بالا می برد.

البته وجود این روکش ، سراسر منفعت نیست چون به واسطه ی آن ، انعطاف پذیری کابل پایین می آید و بیشتر کاربرد آن در محیط های بیرونی ساختمان خواهد بود. این کابل ها تنها به رنگ مشکی تولید می گردند. در مقابل ، کابل های زمینی ، انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان می دهند و می توان از آنها در محیط های داخلی ساختمان بهره برد.

حال که توضیحات بالا را خواندید ، به عنوان نام انواع کابل مخابراتی می پردازیم:

۱- هوایی ساده

۲- هوایی مهاردار

۳- دوبل هوایی مهاردار

۴- ژله فیلد خاکی

۵- ایرک کانالی

۶- ژله فیلد کانالی

نکته ی اضافه ای که در این نام ها دیده می شود , عنوان مهاردار است. در مورد آن باید گفت که این کابل ها به دلیل وجود یک سیم بکسل در کنار زوج های به هم تابیده ، مقاومت بالا و خمش بسیار پایینی دارند.

 

بیشتر بخوانید : کابل کولری چیست و چه انواعی دارد؟

کابل فیبر نوری

ماده ی سازنده ی این نوع کابل ، شیشه (سیلیکا) و یا پلاستیک است و از نقطه نظر سرعت انتقال اطلاعات ، رتبه ی بالاتری نسبت به سیم مسی دارند. این کابل ها هم با توجه به نوع کاربرد ، به دو دسته ی داخلی و خارجی قسمت می گردند.

فیبر نوری خارجی

به این دلیل بیشتر از این محصولات شرکت کابل برق آرین ابهر در خارج از ساختمان و یا کانال ها استفاده می شود که نسبت به حرارت بالا (آتش سوزی) و نفوذ رطوبت ، مقاومت بالایی دارند. البته امروزه شاهد پیشرفت هایی در تولید فیبر نوری هستیم که باعث شده تا کابل هایی با مقاومت بالاتر و وزن کمتر را استفاده کنیم. کابل فیبر نوری را می توان در هوا ، روی زمین ، دریا و زیر خاک استفاده نمود و به طور کلی ، دو گونه ی دو یا چند حالتی دارند.

فیبر نوری داخلی

مهمترین تفاوت کابل های داخلی و خارجی نمایندگی سیم و کابل برق آرین ابهر ، میزان انعطاف پذیری آنان است که در کابل داخلی به مراتب بیشتر است. اختلاف دیگر هم در آن است که کابل داخلی دارای روکش از جنس مواد سمی و یا هالوژن نیست. این نکته منجر به امنیت بیشتر محیط داخلی ساختمان می گردد. تایت بافر، ریبون، اینتر کانکت، دراپ، توزیعی، رایزر و غیره از انواع این نوع کابل مخابراتی به حساب می آید. کابل فیبر نوری داخلی نیز در مقابل حرارت بالا تا اندازه ای مقاوم است.

در انتها باید به این مطلب اشاره کنیم که اگر اطلاعات کافی در مورد انواع کابل مخابراتی ندارید و یا نمی توانید به محصولات موجود به راحتی اعتماد کنید ، خرید سیم آرین ابهر می تواند مشکلات شما را کاهش دهد تا تجربه ی قابل قبولی از بکارگیری این کابل ها داشته باشید.

2 دیدگاه در “کدام نوع کابل مخابراتی است؟

  1. قراچورلو گفت:

    سلام عالی بود

    1. فروشگاه نیرو کابل گفت:

      با سلام و احترام

      ممنونم از نظر خوبتان قراچورلو عزیز

      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *