راهنمای خرید انواع سیم و کابل

فروش سیم های افشان برند خراسان

سیم های افشان برند خراسان

شرکت سیم و کابل برق خراسان دارای محصولات متنوعی است که سیم های افشان برند خراسان یکی از آنها می باشد.

سیم های افشان برند خراسان یکی از پرکاردبردترین انواع سیم و کابل است که استفاده ی فراوانی دارد. برای افرادی که در زمینه ی سیم و کابل فعالیت دارند ، سیم و کابل برق خراسان محصولی آشنا است و فارغ از زمینه ی استفاده ، خرید کابل برق خراسان یا سیم برق خراسان ، یکی از فعالیت های پرتکرار آنها است.

از سیم افشان تولید شرکت سیم برق خراسان ، در موارد مختلفی همچون تاسیسات ، وسیله های الکتریکی و صنعت ساختمان سازی استفاده می گردد.

سیم های افشان برند خراسان چیست؟

قبل از ادامه ی بحث ، ابتدا باید بگوییم که سیم افشان چیست.

احتمالا می دانید که سیم خراسان و کابل خراسان با یکدیگر تفاوت دارند. اما افشان بودن یک محصول ، سیم یا کابل بودن آن را اثبات نمی کند زیرا هم سیم افشان وجود دارد و هم کابل افشان استفاده می شود.

حال به سراغ اصل مطلب می رویم تا ببینیم که سیم افشان خراسان چیست.

عموما می توان سیم برق افشان را اینگونه تعریف کرد:

هنگامی که قطر یکی از رشته های درونی سیم برق افشار نژاد، بین ۲۵/۰ تا ۵/۰ میلیمتر باشد و از جمع آنها در کنار هم ، سطح مقطع مورد انتظار ایجاد گردد ، به آن سیم برق ، سیم افشان گفته می شود.

ویژگی های سیم های افشان برند خراسان

سیم های افشان برند خراسان ساخته شده توسط شرکت سیم و کابل خراسان نوع ها و جنس های مختلفی دارند. لازم به ذکر است که در حالت استاندارد ، جنس هادی های افشان ، مس است. البته در بازار سیم های افشان از جنس های مختلفی را می بینیم. این سیم ها مکن است از جنس مس ، آلومینیوم و یا آلومینیومی پوشانده شده با مس باشند.

برخی دیگر از تولیدکنندگان نیز آهن به آن اضافه می کنند که مقاومت سیم را تغییر می دهد. باید اشاره کنیم که تمامی مدل های یاد شده با مدل غیر استاندارد بوده و با محصولات قیمت سیم و کابل برق تفاوت دارند.

گاهی به دلیل قیمت پایین تر ، افراد دانسته یا نادانسته از خرید کابل برق خراسان چشم پوشی می کنند که ممکن است باعث آتش سوزی ها و اتصالات الکتریکی گردد و صدمات و خسارت های جبران ناپذیری به بار آید.

به عنوان مثال ، برخی سازندگان و شرکت های مختلف تاسیساتی که در ساخت آپارتمان ها و منازل مسکونی فعالیت دارند ، از سیم های استاندارد شرکت کابل برق خراسان استفاده نمی کنند و همین امر باعث می شود اشخاصی که در ساختمان نهایی سکونت دارند دچار خسارات ناشی از این اقدام شوند و هزینه های گزافی بابت تعمیرات ناشی از استفاده از این سیم و کابل ها بپردازند.

 

بیشتر بخوانید : پیشینه ی سیم و کابل برق

 

استاندارد سیم افشان چیست؟

استاندارد سیم های افشان برند خراسان جزو مهمترین ویژگی های محصولات شرکت کابل خراسان می باشد. اگر این موضوع به درستی درک و فهمیده نشود ، مخاطب در انتخاب خود دقت نکرده و متحمل خسارات بعضا جبران ناپذیری می شود.

در طی سال های گذشته ، مردم به استفاده از سیم های برق افشان غیر استاندارد عادت کرده اند. دلیل این امر ارزان و در دسترس بودن این سیم ها بوده که باعث می شده مردم از سیم های استانداردی مانند سیم برق خراسان استفاده نکنند و مورد صدمات جبران ناپذیری قرار گیرند.

استفاده نکردن از سیم های افشان برند خراسان استاندارد شرکت سیم خراسان ممکن است باعث اختلال در توزیع برق و ایجاد آتش سوزی گردد.

در ساخت سیم های غیر استاندارد ، به دلیل استفاده از عایق های بی کیفیت و نامرغوب ، حرارت بالایی به وجود می آید که در درجه ی اول ، باعث هدر رفت نیروی برق و نهایتا ایجاد اتصال و آتش سوزی می گردد. آمارها نشان می دهند که بیش از ۵۰ درصد آتش سوزی های اخیر ناشی از اتصالات برق می باشد. تمامی این سهم ۵۰ درصدی به خاطر تولید سیم های غیر استاندارد و استفاده از آنان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *