راهنمای خرید انواع سیم و کابل

معرفی کابل های کواکسیال

معرفی کابل های کواکسیال

یکی از مهمترین اجزای پروژه های مخابراتی کابل کواکسیال است که مسئولیت انتقال داده ها را بر عهده دارد. و به معرفی کابل های کواکسیال میپردازیم. به همین رو ، استفاده از کابل های کواکسیال سبقه ی چندین ساله دارد. در ادامه ی این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بیشتری راجه به این کابل شرکت کابل برق ابهر به شما بدهیم.

 

کابل کواکسیال چیست؟

پیشینه ی آغاز به کار کابل کواکسیال به سال ۱۹۳۶ بر میگردد. این نوع از کابل دارای یک هادی (یا رسانا) می باشد که به وسیله ی عایقی پلیمری (عمدتا پلی اتیلن) پوشانده شده است. بخش دیگری که در این کابل مشاهده می شود ، لایه ای مسی (ممکن است قلع اندود شده باشد) ، به همراه نوار آلومینیوم فویل است که بر روی عایق قرار می گیرد (به این بخش اسکرین گفته می شود).

در نهایت ، تمامی اجزای ذکر شده با استفاده از لایه ای پلیمری (معمولا پی وی سی) روکش داده می شوند.

معرفی کابل های کواکسیال

کابل های کواکسیال شرکت سیم برق ابهر را می توان با توجه به ویژگی هایی همچون امپدانس ، قطر و کاربرد تقسیم بندی نمود. اگر بخواهیم از نقطه نظر امپدانس (مقاومت ظاهری) به آنها بپردازیم ، این محصول به دو گروه ۵۰ و ۷۵ اهمی بخش می گردد. اما این تقسیم بندی بر اساس قطر ، داستان دیگری دارد. کابل کواکسیال از این حیث به دوسته ی Thinnet و Thicknet تقسیم می شود. ضخامت کابل Thinnet ، ۰٫۲۵ اینچ می باشد که به شکل متداول تری در شبکه ها استفاده می گردد.

در سوی دیگر ، کابل Thicknet با ضخامتی در حدود ۰٫۵ اینچ قرار دارد. ضخامت بیشتر آن به دلیل وجود رسانای مسی قطورتری است. استفاده از این نوع کابل به اندازه ی کابل Thinnet رایج نیست.

 

بیشتر بخوانید : کدام نوع کابل مخابراتی است؟

 

مقاصد استفاده از کابل کواکسیال

از کابل کواکسیال شرکت سیم و کابل ابهر ، استفاده ی فراوانی در سیستم های رادیویی و تلویزیونی می گردد. در این سامانه ها ، وظیفه ی انتقال فرکانس های صوتی و تصویری بر دوش کابل کواکسیال است.

البته این نوع انتقال در مسافت های طولانی انجام می شود اما این بدان معنا نیست که کابل کواکسیال نمایندگی سیم و کابل ابهر ، در فواصل کوتاه به کار نمی آید. در این موقعیت ها ، اهدافی مثل اندازه گیری الکترونیکی برای کابل کواکسیال تعریف می شود. لازم به ذکر است که این کابل ، یک نوع میکرونی نیز دارد که مقاصد نظامی را پاسخگوست.

قیمت کابل کواکسیال

به طور کلی ، جنس مواد سازنده ی کابل های کواکسیال می تواند بر قیمت آنها تاثیر داشته باشد. حال این ماده می تواند در هادی آنها بکار رود و یا در عایق و روکش. بگذارید بیشتر راجع به آنها صحبت کنیم. هادی یا رسانای کابل کواکسیال می تواند از دو جنس متفاوت باشد.

مسی و آلومینیومی. طبیعیست که به دلیل بالاتر بودن قیمت فلز مس ، آن دسته از کابل هایی که از رسانای مسی بهره می گیرند ، قیمت بالاتری نسبت به همتای آلومینیومی خود داشته باشند.

درباره ی عایق یا روکش کابل کواکسیال هم باید گفت که هرچه کیفیت پلیمر به کار رفته در آنها بالاتر باشد ، قیمت کابل نیز افزایش می یابد. بر خلاف شرکت کابل ابهر ، بعضی از شرکت های تولید کننده ی کابل کواکسیال ، سعی بر کاهش قیمت ها از طریق کم کردن کیفیت دارند. این امر شاید در کوتاه مدت به مذاق مصرف کننده خوش بیاید اما در بلند مدت باید منتظر بروز مشکلات در شبکه و کاهش طول عمر کابل کواکسیال بود.

نکات مهم هنگام خرید کابل کواکسیال

امروزه فروش کابل های کواکسیال (یا همان کابل آنتن) متفاوت در بازار وجود دارد. پس بهتر است پیش از خرید به چند نکته توجه داشت. اولا ، درست است که کابل مسی گران تر از کابل آلومینیومی است ، اما حتی الامکان به استفاده از کابل با هادی مسی بپردازید.

ثانیا ، اگر فاصله ی وسایلی که باید با کابل کواکسیال نمایندگی سیم و کابل برق ابهر به هم متصل شوند ، زیاد است ، شما لزوما باید از کابل مسی بهره ببرید. در نهایت هم اگر در کنار محل نصب کابل کواکسیال شرکت سیم برق ابهر ، کابل برق منبع تغذیه قرار دارد ، مناسبتر است که از کابل کواکسیال شیلددار دو لایه استفاده نمایید تا اثرات میدان مغناطیسی ناشی از آن جریان برق از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *